lördag 23 mars 2013

En pastors dag

Torsdag 21 mars bestämde jag mig för att fota vad jag gjorde under en dag. Det var en kul och ganska omväxlande dag.  

Jag försöker dokumentera renoveringen som vi håller på med i vår byggnad. Därför tog jag mig upp på taket för att ta några kort. Vi håller på att byta taket just nu. Min svindel till trots fick jag ett snack med gubbarna såg vilket fint arbete de gör. Taket kommer att bli väldigt snyggt och framförallt tätt.

En stund av planering och avstämning av kalendrar. Jan, som är Håkans sekreterare, är duktig på så mycket. Hon håller ordning på ett och annat. Håkan finns med på Skype.


En lektion på skolan tillsammans med fröken Hanna. Eleverna jobbar med ett projekt och vill samla in pengar till skolan i  Indien som vi har kontakt med. Jag fick berätta lite om Indien, barnhemmet och skolan som vi har kontakt med. En härlig och vetgirig klass, fantastiska elever.

70 års uppvaktning, Marita fyllde år. Vänner, grannar och arbetskamrater. Smarrig smörgåstårta och god gemenskap. Marita sjöng en önskesång för sina gäster. Hon är en riktig evangelist.

Ett möte med skolstyrelsen på Anders kontor. Ett gott gäng som är väldigt nöjda nu med det nyss underskrivna kontraktet som ger Stenbackeskolan nya lokaler till hösten. En ny tid.

Kvällen avslutades hemma hos Hoffmans. Programrådet träffades och planerade lite inför församlingsläger och invigningen av Fristadens renoverade lokal. Invigning blir första veckan i september.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar